Coördinator Jaap de Graaff van inloopcentrum Markt 17 heeft regelmatig contact met collega’s van inloophuizen in de regio. Een paar maal per jaar komt hij samen met de coördinatoren van de inloopcentra in Ede, Veenendaal, Tiel, Culemborg en Oosterbeek. Er worden ervaringen uitgewisseld en meestal komt er een specifiek thema aan de orde. Afhankelijk van het thema vraagt Jaap soms ook aan een bestuurslid of vrijwilliger om mee te gaan.
De onderwerpen die aan de orde komen kunnen ook zijn ingebracht door het Netwerk DAK, het landelijk opererende platform van inloophuizen. Dat gold ook voor de bijeenkomst op 13 juni in de Zevensprong in Veenendaal. Daarin stond communicatie en PR centraal. Op uitnodiging van Netwerk DAK had Barbara Berger studie gemaakt van de manier waarop de verschillende inloophuizen dit aanpakken.
Barbara Berger was journaliste en eindredacteur voor dagblad Trouw en is directeur communicatie geweest voor enkele landelijk opererende ideële organisaties. Ze hield een prikkelend betoog over de manier waarop een boodschap tegenwoordig gebracht moet worden om breed te worden opgepikt. Ook had zij de verschillende websites en publicaties van verschillende inloophuizen bekeken. Ook voor Markt 17 waren er een reeks waardevolle tips, waar we ons voordeel mee kunnen doen en de komende maanden mee aan de slag willen. De wat gewijzigde opzet voor het Marktbriefje is daarvan al een eerste uitvloeisel.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.